آسانسور تپه پیما، مخصوص محیط هایی است که در سراشیبی قرارگرفته و تنها وسیله دسترسی به این نقاط پیاده روی در شیب تند یا استفاده از پله می باشد، گرچه در پاره ای موارد با صرف هزینه فراوان و تخریب محیط زیست، با اشغال مساحت زیادی زمین، جاده ی مارپیچ ساخته تا دسترسی به بالا امکان پذیر باشد.

با استفاده از آسانسور شیب رو یا همان آسانسور تپه پیما، می توان با حداقل تخریب محیط زیست و فضای سبز، در محیط های تجاری، فرهنگی، سیاحتی و مسکونی مشکل پله پیمایی را که امروزه به عنوان یک عارضه گریبان گیر بسیاری از افراد می باشد، که از درد زانو رنج می برند و پله پیمایی برای آن ها بسیار مشکل ساز می باشد، به سادگی حل کرده و با استفاده از این آسانسور همراه با تماشای محیط اطراف و زیبایی های که در حالت عادی کمتر به آن ها توجه داریم، سفری دلچسب و آرام را تا بالای تپه طی خواهیم کرد.

کابین آسانسور تپه پیمادر صورت سفارش توسط مشتری مجهز به صندلی برای مسافران اسانسور می شود، که این ویژگی برای افراد مسن مزیت بسیار مهمی است، این صندلی ها از جنس پلیمر می باشد.

کابین آسانسور شیب رو ترکیبی از آلمنیوم و فولاد گالوانیزه و مواد آکرلیک و سنگ است و در ظرفیت های ۴ و ۶ نفره توسط سازنده آن تولید می گردد.

کابین آسانسور تپه پیما به دو صورت نیمه باز یا کاملا بسته می باشد و دارای ترمز دیسکی و دوگانه مستقل بوده. (CAM-LDC) و مجهز به سیستم ایمنی Over speed است.